Vlaamse Wonderjaren

Dit speelt nu bij Vlaamse Wonderjaren:

Zjef Vanuytsel (1945-2015)

Zjef Vanuytsel (Mol, 6 juli 1945 – Leuven, 30 december 2015) werd bij een hele generatie eeuwig onsterfelijk dankzij zijn debuutelpee ‘De Zotte Morgen’ in 1970, wellicht de grootste klassieker in de Vlaamse kleinkunst.

Bij Vlaamse Wonderjaren hoor je volgende 27 liedjes van Zjef Vanuytsel:

  • Als je zomaar weg zou gaan – 1973
  • Birdie – 1976
  • Dag meisjes – 1970
  • De massa – 1978
  • De nacht – 1970
  • De stilte van het land
  • Er is geen weg terug – 1973
  • Het dorp – 1970
  • Het Is Nog Niet Te Laat – 1973
  • High society – 1970
  • Hop Marlene – 1970
  • Houten kop – 1970
  • Ik ben niet klein te krijgen – 1978
  • Ik heb meer nodig dan jou – 1976
  • Ik lijk wel gek – 1983
  • Ik weet wel mijn lief – 1970
  • Je kunt niet zonder de anderen – 1970
  • Laat alleen mijn goede vrienden over – 1978
  • Lusi – 1973
  • Salut… en de kost! – 1974
  • Soms wanneer jij er niet bent – 1976
  • Toch is ze zo lief – 1973
  • Tussen Antwerpen en Rotterdam – 1978
  • Wie zijn ze – 1970
  • Winter – 1983
  • Zal je dan nog voor me zorgen – 1973
  • Zotte morgen – 1970

Je zou ook interesse kunnen hebben in...

« Na mijn legerdienst moest ik langsgaan bij Jean Kluger, de producer van Will Tura. Will had met me opgeschept, maar Kluger wilde weten welk vlees hij in de kuip had. Hij had een singletje van Jim Reeves bij, An Old Christmas Card, waarvan hij Will een Nederlandstalige versie wilde laten maken. Hij liet me dat nummer horen en vroeg me welke instrumenten ik hoorde – om me te testen. ‘Een drum, een bas en een gitaar.’ ‘Goed, ’ zei hij, ‘en hoeveel violen?’ Ik twijfelde: ‘Vier?’ Ook dat klopte. ‘En hoeveel altviolen?’ Een altviool? Nog nooit van gehoord. Ik heb toen op basis van wat ik van altinstrumenten uit de fanfare kende ‘twee’ geantwoord. Dat bleek juist te zijn. En plots was ik orkestleider van Will Tura en mocht ik voor die single het arrangement schrijven en de opname doen. ‘Een oude kerstmiskaart’ heette die. »Leo Caerts
Focus Knack, 25 januari 2017